Werkwijze

Een voorbereid telefoongesprek met de huisartsenpost is noodzakelijk om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.


Bereid uw telefoontje daarom goed voor en houd de volgende gegevens bij de hand:

  • Naam, adres, geboortedatum en telefoonnummer;
  • BSN-nummer;
  • De naam van eigen huisarts en de gegevens van uw zorgverzekering;
  • Lijst van de medicijnen die u momenteel gebruikt.

Altijd eerst bellen

Voor uw zorgvraag heeft u altijd eerst telefonisch contact met een speciaal opgeleide doktersassistent. Zij stelt u vragen, noteert uw gegevens en geeft advies. Indien nodig maakt zij een afspraak voor een consult of vraagt zij de dienstdoende huisarts om u terug te bellen.

Uw zorgvraag

De doktersassistent bepaalt naar aanleiding van uw zorgvraag wat het vervolg zal zijn:

  • De doktersassistent geeft u zelf advies over hoe te handelen;
  • De doktersassistent laat een huisarts op een later moment terugbellen voor overleg;
  • De doktersassistent vraagt u naar de huisartsenpost te komen en maakt een afspraak met u;
  • De doktersassistent laat een huisarts naar het huisadres komen.

Contact met uw eigen huisarts

Het kan voor u van belang zijn dat uw huisarts op de hoogte is van de medische diensten die de huisartsenpost aan u heeft verleend. Om deze reden wordt uw huisarts over uw bezoek aan de post geïnformeerd. De huisartsen op de post bieden u dezelfde professionaliteit en kwaliteit als uw eigen huisarts.