Transmuraal Incidenten Melden (TIM)

Als ketenpartner kunt je incidenten in de transmurale patiëntenzorg melden. Onder incidenten verstaan we onbedoelde gebeurtenissen in de patiëntenzorg. Door je melding kunnen we de kwaliteit van onze dienstverlening verbeteren. Het is ook mogelijk als ketenpartner een klacht over Huisartsenspoedpost Arnhem-Zevenaar in te dienen. Hieronder staat onze werkwijze beschreven.

Incidenten

Een incident is een onbedoelde gebeurtenis tijdens het zorgproces die tot schade aan de patiënt heeft geleid, had kunnen leiden of (nog) zou kunnen leiden. Het doel van het melden van incidenten is om er van te leren en om verbetermaatregelen te treffen waarmee we herhaling van het incident kunnen voorkomen.

Als ketenpartner een incident melden

Via het onderstaande formulier kun je als ketenpartner een incident  melden, waarbij de huisartsenspoedposten Arnhem-Zevenaar betrokken is. Deze melding wordt vervolgens beoordeeld, geanalyseerd én er worden indien van toepassing verbetermaatregelen geformuleerd om herhaling te voorkomen. Na afronding van de analyse ontvang je als melder een terugkoppeling.

Naar het TIM-formulier

Hoe beschermen we de gegevens?

Alleen functionarissen die de meldingen registeren en beoordelen kunnen uw melding inzien. Bovendien zorgen we goed voor de beveiliging van alle persoonsgegevens.

Als een patiënt een klacht wilt indienen

Let op: als je als patiënt een klacht wilt indienen, dan verloopt dat via deze route.