Memo in Topicus

Via Zorgportaal kan een memo toegevoegd worden aan het dossier van de patiënt in Topicus HAP. Met de komende kerstperiode werken meer waarnemers of HIDHA’s in de dagpraktijken. Mogelijk kunnen zij nog geen memo’s aanmaken. in dit bericht een toelichting.
20 Nov 2023

Waarnemer/HIDHA aanmelden

Maak je in de kerstperiode gebruik van een waarnemer of HIDHA die nog niet eerder een waarneming binnen de praktijk verricht heeft? Dan is deze persoon waarschijnlijk niet gemachtigd om een memo in het dossier van Topicus HAP toe te voegen.

Je kunt deze waarnemer/HIDHA toestemming geven voor het toevoegen van memo’s aan patiënten die in de praktijk staan ingeschreven. Je doet dit door het invullen van het mutatieformulier. Hierna is de machtiging binnen een paar dagen geregeld. Bij beëindiging van de samenwerking kan hetzelfde formulier gebruikt worden om de machtiging in te trekken.

Mutatieformulier Zorgportaal VipLive HAP

Geen (zorg)mail 

Een e-mail naar het kantoor van Onze Huisartsen met de betreffende memo, is vanuit het oogpunt van privacy-risico’s zeer ongewenst en wordt daarom niet verwerkt. Dit geldt ook voor e-mails die via Zorgmail zijn verstuurd. Zorg er dus voor dat jouw vervanger op de juiste wijze is aangemeld en gemachtigd. 

Hoe maak ik een memo aan? 

Ga in de menu-structuur van Medicom naar ‘Zorgplein openen’ (zie onderstaand figuur 1). Ga vervolgens naar Topicus Zorgportaal (zie figuur 2).

Wil je weten wat je moet doen als de patiënt niet bekend is binnen Topicus HAP? Bekijk dan deze instructievideo.

Wil je meer weten over het aanmaken van memo’s? Bekijk dan deze instructievideo.

Is de patiënt gekoppeld aan de verkeerde huisarts? Dit kun je telefonisch melden bij het secretariaat van Onze Huisartsen. Wij koppelen dan de juiste huisarts aan de patiënt. 
026-3899650